Personlig effektivitet
– Få tiden att räcka till
Vår Personlig effektivitet-utbildning är praktiskt upplagd och ger ett helhetsperspektiv på hur du med bättre planeringshorisont, synsätt och arbetssätt kan få tiden att räcka till bättre. Vi tittar på allmänna principer för hur man använder tekniska hjälpmedel men vi arbetar inte aktivt i något IT-stöd under kursens gång.
Teorier kring prioriteringar, 80/20 regeln och Eisenhower-principen om viktigt/bråttom ligger till grund för kursen. Att lära sig att styra sitt arbetsflöde och ta saker när tiden är rätt och inte när de dyker upp är en konstart i sig. Under vår Personlig effektivitet-kurs lär vi ut tekniker och tips som sparat våra tidigare deltagare 3 timmar per vecka i snitt.
Du får även med dig hem en personlig handlingsplan som du arbetat fram under dagen utifrån din egen självskattningstest som görs under utbildningen.
Du lär dig bland annat
- Bli av med tidstjuvarna
- Att spara tid handlar om att utgå från idrottens principer
- Konsten att göra bättre prioriteringar och sluta göra
- Tydliga målbilder skapar vägledning
- Viktigt eller bara bråttom
- Planering för bättre framförhållning
- En effektiv arbetsplats är A och O
- Konsten att säga nej sparar mycket tid
- Att hantera sin omgivning och störande moment
- E-post, vän eller fiende?
- Mappar och funktioner som spar tid i mailboxen
- Planeringsverktyg – effektiva tips för ex. Outlook
- Kalendern kan göra din vardag enklare
- Planering på hemmaplan gör arbetslivet effektivare