Personlig effektivitet
– Få tiden att räcka till
Vår Personlig effektivitet-utbildning är praktiskt upplagd och ger ett helhetsperspektiv på hur du med bättre planeringshorisont, synsätt och arbetssätt kan få tiden att räcka till bättre. Vi tittar på allmänna principer för hur man använder tekniska hjälpmedel men vi arbetar inte aktivt i något IT-stöd under kursens gång.
Teorier kring prioriteringar, 80/20 regeln och Eisenhower-principen om viktigt/bråttom ligger till grund för kursen. Att lära sig att styra sitt arbetsflöde och ta saker när tiden är rätt och inte när de dyker upp är en konstart i sig. Under vår Personlig effektivitet-kurs lär vi ut tekniker och tips som sparat våra tidigare deltagare 3 timmar per vecka i snitt.
Du får även med dig hem en personlig handlingsplan som du arbetat fram under dagen utifrån din egen självskattningstest som görs under utbildningen.
Du lär dig bland annat
- Vad är effektivitet?
- Förhållningssätt till tiden
- Ditt eget synsätt, arbetssätt och verktyg
- Skillnad mellan drömmar och mål – avgör om du blir effektiv
- Aktiviteter skapar resultat – som leder till mål
- Konsten att ta saker i rätt ordning är A och O
- Planering och prioritering
- Lär dig skilja mellan viktigt och bråttom
- Tidstjuvar och avbrott – ett minne blott
- Vårt minne och arbetsminne
- Stress och hjärnans förmåga
- Kalenderplanering och teknik som förenklar
- Möten och mail – hur styra upp
- Hur påverkar AI vårt sätt att effektivisera vår vardag?