Så har SBC jobbat vidare med digitala workshops

Vårt uppdrag hos SBC – att vägleda i att sätta upp kompetensprofiler och en ram kring kompetensutveckling och behov framåt. Ett antal workshops har styrts om till digitalt format och arbetet fortlöper under våren.

Så tycker vår uppdragsgivare att det fungerar:

“Vi hade tillsammans med Advantum flera inplanerade workshops för vårt kompetensprojekt när Corona-pandemin bröt ut. Ett för oss viktigt och strategiskt arbete med många chefer och medarbetare involverade kunde dock fortsätta enligt plan tack vare ny teknik och Advantums proffsiga erfarenhet av att genomföra workshops digitalt. Erfarenheten från de workshops som genomförts är mycket positiv – närvaron och engagemanget bland deltagarna har varit stort och dessutom har vi märkt ett mer effektivt genomförande. I tider då den fysiska gemenskapen på arbetsplatser minskar drastiskt är denna form av sammankomster dessutom otroligt värdefulla – att fokusera på verksamhetens framtid och fortsatta utveckling och ge tid för kreativitet och fortsatt lärande är viktigt. Jag kan därför varmt rekommendera att fortsätta era planerade utbildningar och workshops i digital form.”

Petra Schneider, HR-chef

Deltagare i workshoparna säger bland annat:

“Spännande att se att det fungerar så bra som det faktiskt gjorde.”

“Bättre än fysiskt, då det blir mer tidseffektivt , och  minskad miljöeffekt”

Om företaget

BC står för Sveriges BostadsrättsCentrum. De har sedan starten 1921 brunnit för att hjälpa bostadsrättsföreningar att få ut så mycket som möjligt av sitt arbete – så att fastigheten kan öka i värde och de boende trivas. Under åren har de blivit experter på allt ifrån rabatter och stambyte till stadgeändringar och flerårsbudgetar. För ska både fastigheten och ekonomin må bra, då måste man ha koll på helheten. Och tänka långsiktigt. De vill bidra till ett bekymmersfritt styrelsearbete och boende genom en effektiv och proaktiv förvaltning. Både inom teknik, ekonomi och juridik.

Petra Schneider

HR-chef

Fler kundcase

– Skräddarsytt ledarskapsprogram med fokus på balans i livet Vad var utmaningen? När vi satte ihop ett nytt ledarprogram med start hösten 2022 tänkte vi göra mycket själva men ville ändå få...
Vad var utmaningen? Under vintern 2020 upphandlade Stockholm Exergi en samarbetspartner kring ledarutveckling, och specifikt kring Leda utan att vara chef. Det fanns ett stort antal ledare utan personalansvar som behöver få...
Vad var utmaningen? Butiks- och hotellchefer på Sabis är engagerade och målfokuserade och de lägger ner mycket av sin arbetstid på den så viktiga operativa vardagen. En vardag som kan vara svår...
Vad var utmaningen? – Uppdragsledarna hos oss har saknat en formell ledarskapsutbildning på samma sätt som våra chefer med personalansvar får i dagsläget. De leder utan att vara chef och behöver få...
Vad var utmaningen? – Året var 2012 när vi insåg att vi hade många chefer som hade ett stort ansvar men att få av dem hade någon formell utbildning inom ledarskap. Eftersom...
Vad var utmaningen? Sommaren 2021 gick Arbetsförmedlingen ut med en upphandling kring utbildning i att Leda utan att vara chef. I den pågående omorganisationen fanns många personer med ledande funktioner utan chefsbefogenheter...

Kontakta mig!


    Kontakta mig helst via

    Nyhetsbrev

    Ta del av våra utbildningar, tips och erbjudanden

      Vill du veta mer om företagsanpassad utbildning?

      Vi erbjuder både våra befintliga utbildningar samt skräddarsydda utbildningar – anpassade utifrån era behov. 

      Boka ett förutsättningslöst möte för att se om ett skräddarsytt upplägg kan vara ett bra alternativ för er.

        Jag vill ha mötet digitalt/fysiskt*