Account Manager/utbildningsrådgivare

Advantum Kompetens AB grundades 2000. Sedan dess har vi utvecklats till att idag vara ett rikstäckande företag där vi genomför öppna utbildningar, både klassrumsutbildningar och digitala online på distans, i Stockholm, Göteborg och Malmö samt företagsinterna utbildningar även i övriga Sverige, Norden och Europa. Vi är ca15 anställda och 30 utbildare där vår huvudsakliga verksamhet är kompetensutveckling och utbildningsprodukter. Vi är medlemmar i såväl Almega Utbildningsföretagen som SLA, Swedish Learning Association.

Advantum Kompetens AB har en mycket positiv utveckling med stor efterfrågan på våra tjänster. Just nu har vi ingen ledig tjänst men du är alltid välkommen med en spontanansökan.

Som Account Manager/säljare för öppna utbildningar i klassrum och online på distans samt e-learning innebär rollen att vara rådgivande och du behöver ha en god förståelse för utbildningar i näringslivet och känna dig säker på att kunna prata med kund om olika alternativa lösningar. Erfarenhet av liknande arbete är en fördel.

I en tjänst som Account Manager ingår följande arbetsuppgifter:

  • vara kundansvarig för ett antal företag inom olika branscher med ansvar för egen säljbudget
  • bearbeta HR, Chefer och deltagare och prata utbildning och e-learning
  • arbeta med implementering och uppföljning av avtal
  • göra marknadsanalyser och kampanjer
  • hålla startmöten vid vunna avtal både internt och externt hos kund
  • dina främsta verktyg är telefon, mejl, och onlinemöten
  • med placering i Stockholm (där vårt huvudkontor ligger).

Advantum Kompetens är ett framåtriktat företag som är i ständig tillväxt. Vi är ett företag som är förändringsinriktade, affärsmässiga, har ett stort mod och vågar vara annorlunda samt är inställda på att lyckas med det vi företar oss.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Utbildning/Erfarenhet

Du bör ha erfarenhet av att arbeta med kompetensutveckling, projektledning och försäljning från liknande bransch och ha ett tydligt affärstänk. Du har hög social kompetens då arbetet kräver att du samarbetar med olika personer och olika grupper. Du har goda kunskaper i Office-paketet och behärskar svenska i både tal och skrift. Vi ser också gärna att du behärskar engelska i tal och skrift då allt fler av våra kunder är engelsktalande.
För att du ska lyckas i arbetet krävs struktur och en god förmåga att planera arbetet, ett bra affärssinne och förmåga att fatta snabba beslut. Du tycker förstås också om att utvecklas, är nyfiken på att lära dig nya saker och du har en god portion humor.

Kontaktperson

Ulrika Eklund

Försäljningschef
Mob  0733-41 40 46
ulrika.eklund@advantumkompetens.se

Ansökan

Just nu har vi ingen ledig tjänst men du är alltid välkommen med en spontanansökan.

Tillbaka till alla lediga tjänster

Nyhetsbrev

Ta del av våra utbildningar, tips och erbjudanden

    Visste du att

    Vi utbildar
    online

    Ja tack, jag vill lära mig mer online

    Ja tack, jag vill ha hjälp att ställa om