Säljare/utbildningsrådgivare

Advantum Kompetens AB grundades 2000. Sedan dess har vi utvecklats till att idag vara ett rikstäckande företag där vi genomför öppna utbildningar i Stockholm, Göteborg och Malmö samt företagsinterna utbildningar även i övriga Sverige, Norden och Europa. Vi är ca15 anställda och 30 utbildare där vår huvudsakliga verksamhet är kompetensutveckling och utbildningsprodukter. Vi är medlemmar i såväl SAUF, Sveriges Auktoriserade Utbildningsföretag som SLA, Swedish Learning Association.

Advantum Kompetens AB har en mycket positiv utveckling med stor efterfrågan på våra tjänster. Vi söker nu en Account Manager/säljare för öppna utbildningar i klassrum samt e-learning med placering i Stockholm (där vårt huvudkontor ligger). Din roll är rådgivarens och du behöver ha en god förståelse för utbildningar i näringslivet och känna dig säker på att kunna prata med kund om olika alternativa lösningar. Du får förstås en god inskolning och utbildning av oss för att lyckas i din roll, men erfarenhet av liknande arbete är en fördel.

Du blir en del av marknads- och försäljningsgruppen som är en sammansvetsad och engagerad grupp i ett framgångsrikt och framåtsträvande företag. Du rapporterar till vår försäljningschef.

Tjänsten innebär att du kommer att:

  • vara kundansvarig för ett antal företag inom olika branscher med ansvar för egen säljbudget
  • bearbeta HR, Chefer och deltagare och prata utbildning och e-learning
  • arbeta med implementering och uppföljning av avtal
  • göra marknadsanalyser och kampanjer
  • hålla startmöten vid vunna avtal både internt och externt hos kund
  • dina främsta verktyg är telefon, mejl, och onlinemöten

Vi kan erbjuda ett arbete där du:
får möjlighet att komma in i en spännande roll i ett framåtriktat företag som är i ständig tillväxt. Vi är ett företag som är förändringsinriktade, affärsmässiga, har ett stort mod och vågar vara annorlunda samt är inställda på att lyckas med det vi företar oss. Du kommer få stora möjligheter att påverka, driva och utveckla ditt ansvarsområde självständigt. Vi söker en person som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med sig av sin erfarenhet, sitt engagemang och driv.

Individuell lönesättning.

Utbildning/Erfarenhet

Du har erfarenhet av att arbeta med kompetensutveckling, projektledning och försäljning, gärna från liknande bransch och har ett tydligt affärstänk. Du har hög social kompetens då arbetet kräver att du samarbetar med olika personer och olika grupper. Du har goda kunskaper i Office-paketet och behärskar svenska i både tal och skrift. Vi ser också gärna att du behärskar engelska i tal och skrift då allt fler av våra kunder är engelsktalande.
För att du ska lyckas i arbetet krävs struktur och en god förmåga att planera arbetet, ett bra affärssinne och förmåga att fatta snabba beslut. Du tycker förstås också om att utvecklas, är nyfiken på att lära dig nya saker och du har en god portion humor.

Kontaktperson

Ulrika Eklund

Försäljningschef
Mob  0733-41 40 46
ulrika.eklund@advantumkompetens.se

Ansökan

Vi behandlar ansökningarna löpande och önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 20 augusti 2018.

Sök tjänsten här!

Tillbaka till alla lediga tjänster

Nyhetsbrev

Ta del av våra utbildningar, tips och erbjudanden


Jag godkänner att Advantum Kompetens AB lagrar och bearbetar mina uppgifter enligt sin policy.