Utvecklings- och medarbetarsamtal
Lär dig hur du kan utföra utvecklings- och medarbetarsamtal på bästa sätt, både i rollen som chef eller som medarbetare. Vi går igenom samtalsstrukturen och du får se korta samtalsfilmer som ger exempel på både bra och mindre bra samtalsscener. Mellan filmavsnitten får du också tips på hur du håller ett motiverande samtal. Du får också med checklistor och samtalsmallar som kan vara ett stöd i samtalet.
Utbildningen är upplagd så att man själv kan välja de delar som är mest intressanta. Varje avsnitt innehåller en film, samtalsscener och checklistor med mer tips. Filmavsnitten är ca. 3-5 minuter långa och ger dig de bästa tipsen i ämnet. Checklistan kompletterar och gör det möjligt att repetera och arbeta vidare. Total omfattning, ca 2 timmar.
Utbildningens innehåll
Innehåll
- Syfte och mål med samtalen
- Förberedelser
- Inledning av samtal
- Tillbakablick och uppföljning
- Feedback
- Arbetsmiljö och trivsel
- Utvecklingsplan och mål
- Kompetens och utveckling
- Långsiktig utveckling och karriär
- Uppföljning och avslut
Pris
Pris per licens och person 995 :- ex moms
Volymrabatt vid flera licenser eller köp loss hela produktionen till eget LMS.
Vill du gå alla våra webb-utbildningar?
I så fall köper du en årslicens för 2795 :- och kan under ett år gå igenom samtliga utbildningar som vi just nu har producerat.
Pris ex moms.
Målgrupp
Detta ingår
Lunch och kaffe, frukt, godis. PPT och övningshäfte, diplom och lärportal som stärker lärandet med extra material i fyra månader. Dessutom får du checklistor och verktyg för dina vanligaste utmaningar. Ett material som du sparar och använder över lång tid.
Teknisk specifikation
Alla våra e-learningar är byggda i Articulate Storyline, SCORM 1.2. Om du installerar på eget LMS levereras utbildningen som en SCORM zip-fil. Flash - Flash Player 10.3 eller senare, och en av följande browsers:- Windows: Internet Explorer 8 och senare, Microsoft Edge (senaste version), Firefox (senaste version), Google Chrome (senaste version)
- Mac: Safari 7 och senare, Google Chrome (senaste version)
- Windows: Google Chrome (senaste version)
- Mac: Safari 7 eller senare, Google Chrome (senaste version)
- Mobile: Safari i Apple iOS 7 eller senare, Google Chrome (senaste version) i Android OS 4.1 eller senare
- Apple iOS: Articulate Mobile Player för Apple iOS 7 eller senare för iPad (ej via LMS)
- Android OS: Articulate Mobile Player för Android iOS 4.1 eller senare optimerad för läsplattor.
Några tips för att öka effektiviteten av e-learning
FÖR DIG SOM DELTAGARE
- Utnyttja möjligheten att gå igenom utbildningen flera gånger.
- Sätt upp en tydlig målbild, både i form av kunskapsmål och beteendemål efter utbildningen.
- Gör upp en plan med tydliga lärpass i din kalender när du kan fokusera på utbildningen.
- Sitt inte för länge. Dela upp lärandet i små portioner.
- Tänk på att även ge utrymme för repetition och reflektion.
- Säkerställ att du får sitta ostört.
- Sitter du i kontorslandskap, sätt gärna upp en skylt eller markera att du inte kan bli störd under denna tid. Du är ju på utbildning.
- Är ni flera som går en e-learning samtidigt så använd möjligheten att ses mellan lärpassen och diskutera insikter och reflektioner.
FÖR DIG SOM UTBILDNINGSANSVARIG
- Gör en tydlig process kring e-learning.
- Prata om vad som förväntas och hur man bäst tar till sig kunskap via e-learning.
- Tydliggör målbild och förväntan kring varje produktion.
- Bygg in kunskapstester och kontrollpunkter på vägen så att du styr mot ett resultat.
- Marknadsför den internt för att få upp användandet – kommunicera kring innehåll och fördelar med att gå utbildningen.
- Följ upp användandet lika noga som annan utbildning.
- Sätt en deadline och datum för uppföljning. Finns inget slutdatum kommunicerat är risken att den aldrig blir klar .
- Gör utvärdering direkt efter och hitta mätpunkter för att se resultat.
- Dra nytta av möjligheten till användarstatistik. Du kan se vem som gjort vad och hur länge. På så vis kan du ge individuellt stöd till de som speciellt behöver.
- Gör en före/efter-mätning på nyckelbeteenden för att se den konkreta effekten.
- Gör en utvärdering av såväl metod som innehåll för att samla in lärande för nästa satsning.