Konsultativ försäljning & målstyrda kundmöten

En utbildning som tar dig igenom ett case med verkliga kundmöten och situationer där du får testa din förmåga i kundmötet. Skådespelare ger dig feedback och återkoppling för stark självinsikt.

Att lyckas i varje kundmöte är en dröm för de flesta säljare. Med ett konsultativt förhållningssätt och en stärkt förmåga i din kommunikation ökar möjligheterna att nå resultat. Varje gång.

Oavsett om du är ny i din säljroll eller mer erfaren kommer du att få en utmaning som matchar din nivå.

Vår träning med skådespelare är helt casebaserad och ett riktigt träningsläger i dagarna två. Du kommer att få en självinsikt och en verktygslåda för hur du kan stärka dina kundmöten och din egen säljprocess som saknar motstycke på bara tre dagar.

I tre möten träffar du din ”kund” som du ska leda från ett första möte till ett färdigt affärsbeslut och affär efter det tredje mötet.

Utbildningens innehåll

  • Den konsultativa säljrollen
  • Den konsultativa säljprocessen
  • Att nå kontakt och ta ett första möte
  • Att skapa intresse och att få förtroende
  • Att veta vilka frågor som är centrala och att ställa rätt behovsanalys
  • Att påverka till beslut och att öka känslan av behov
  • Retoriken till stöd för att bygga tydlighet
  • Att få kunden att se en önskvärd lösning
  • Presentera och sälja in lösningar – på kundens villkor
  • Att bemöta invändningar
  • Förhandlingsteknik
  • Att lyssna – och att lyssna mellan raderna
  • Att fånga upp det dolda och att se signaler
  • Att arbeta med frågeteknik och frågor som verktyg
  • Att visualisera och skapa samsyn

Utbildningens mål

Att få en stärkt självinsikt och en kunskap och verktygslåda för den konsultativa säljprocessen.

Målgrupp

Säljare, rådgivare, konsulenter, konsulter som har en direkt kundroll där försäljning är en del av rollen.

Förkunskaper

Grundläggande säljkunskaper utifrån en egen erfarenhet.

E-learning ingår

Från och med 1 augusti 2016 innehåller alla utbildningar i vårt öppna program en e-learning under 6 månader.

Konsultativ försäljning & målstyrda kundmöten: utvecklingstrappa

Våra utbildningar är uppbyggda i moduler som går att bygga samman till långa utvecklingsprogram. Du kan också välja att gå ett steg i taget och utvecklas i den takt du behöver. Med hjälp av vår Ledaranalys™ får du vägledning om vilken utbildning som passar dig och hur du kan fortsätta din kompetensutveckling över tid. Du kan även höra av dig till någon av våra utbildningsrådgivare som sätter ihop din egen utvecklingstrappa tillsammans med dig.

Visa hela innehållet

Konsultativ försäljning & målstyrda kundmöten

En utbildning som tar dig igenom ett case med verkliga kundmöten och situationer där du får testa din förmåga i kundmötet. Skådespelare ger dig feedback och återkoppling för stark självinsikt.

Att lyckas i varje kundmöte är en dröm för de flesta säljare. Med ett konsultativt förhållningssätt och en stärkt förmåga i din kommunikation ökar möjligheterna att nå resultat. Varje gång.

Oavsett om du är ny i din säljroll eller mer erfaren kommer du att få en utmaning som matchar din nivå.

Vår träning med skådespelare är helt casebaserad och ett riktigt träningsläger i dagarna två. Du kommer att få en självinsikt och en verktygslåda för hur du kan stärka dina kundmöten och din egen säljprocess som saknar motstycke på bara tre dagar.

I tre möten träffar du din ”kund” som du ska leda från ett första möte till ett färdigt affärsbeslut och affär efter det tredje mötet.

Utbildningens innehåll

  • Den konsultativa säljrollen
  • Den konsultativa säljprocessen
  • Att nå kontakt och ta ett första möte
  • Att skapa intresse och att få förtroende
  • Att veta vilka frågor som är centrala och att ställa rätt behovsanalys
  • Att påverka till beslut och att öka känslan av behov
  • Retoriken till stöd för att bygga tydlighet
  • Att få kunden att se en önskvärd lösning
  • Presentera och sälja in lösningar – på kundens villkor
  • Att bemöta invändningar
  • Förhandlingsteknik
  • Att lyssna – och att lyssna mellan raderna
  • Att fånga upp det dolda och att se signaler
  • Att arbeta med frågeteknik och frågor som verktyg
  • Att visualisera och skapa samsyn

Utbildningens mål

Att få en stärkt självinsikt och en kunskap och verktygslåda för den konsultativa säljprocessen.

Målgrupp

Säljare, rådgivare, konsulenter, konsulter som har en direkt kundroll där försäljning är en del av rollen.

Förkunskaper

Grundläggande säljkunskaper utifrån en egen erfarenhet.

E-learning ingår

Från och med 1 augusti 2016 innehåller alla utbildningar i vårt öppna program en e-learning under 6 månader.

Nyhetsbrev

Ta del av våra utbildningar, tips och erbjudanden